poniedziałek, 17 września 2012

Paper piecing 3D - pierwsze próby

Mam jeszcze małe obawy, ale pochwalę się moją pierwszą próbą w technice, która nazywa się "paper piecing 3D". Jak dla mnie mistrzynią tej techniki jest Mariska. Tam zobaczcie, o co tak naprawdę chodzi, bo po moim pierwszym stempelku możecie się nie domyślić ;)

Technika ta polega na "rozebraniu" stempla na kilka części (im więcej, tym efekt lepszy) i tworzenia z nich warstw. Każdy element należy też zembossować dłutkiem, lub czymś innym z okrągłą końcówką, żeby nie był płaski. Dla mnie najtrudniejsze było precyzyjne wycinanie drobnych elementów, dlatego polecam na początek wybrać jakiś prosty obrazek, bez zawijasków, malutkich elementów. Z kolorowania nie jestem tak do końca zadowolona, bo tak jakoś mnie pochłonęło to wycinanie itp. że nie przyłożyłam się tak, jak bym chciała. A oto moja kartka:
Mam nadzieję, że dostrzeżecie ten nikły efekt 3D, bo strasznie ciężko było zrobić zdjęcie :)

17 komentarzy:

  1. Świetna kartka. Blog tej kobiety już wcześniej obserwowałam i rzeczywiście tworzy nieziemskie rzeczy. Gratuluje Ci przede wszystkim tego że podjęłaś się wyzwania aby stworzyć Tildę 3D a pochwalić masz się naprawdę czym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracochłonne to jest strasznie! Ale efekt naprawdę ciekawy, warto spróbować. U niej to jest takie bardziej wypukłe wszystko i zastanawiałam się, czy ona nie podkleja kosteczkami 3d, ale na tutorialach widać, że jednak klejem..


      P.S. Zdecydowanie muszę się zaopatrzyć w lepsze nożyczki :)

      Usuń
    2. a nie lepiej nożykiem czy skalpelem wycinać drobne elementy?

      Usuń
    3. Próbuję, ale jakoś mi tak kanciasto wychodzi, to pewnie kwestia wprawy.

      Usuń
    4. Ja już od nożyczek się odzwyczaiłam i tylko z nożykiem pracuje :)

      Usuń
    5. A jakiegoś konkretnego używasz? Bo wiem, że niektóre dziewczyny to skalpelem wycinają.

      Usuń
    6. Używam ostrzy Olfa, tych najcieńszych. Wg mnie są wydajne i naprawdę ostre, potrafią wycinać małe elementy,

      Usuń
  2. ja dostrzegałam efekt 3 d szczególnie na ostatnim zdjęciu ...świetnie sobie poradziłaś z tą trójwymiarowością ...a karteczka ładna w zgaszonych kolorach

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy efekt i super wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna kartka podoba mi się bardzo kolorystyka :) efekt 3D super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wygląda ten trójwymiarowy efekt! :)
    Obejrzałam właśnie tutorial i chyba wypróbuję, choć to bardzo pracochłonna technika. Nadaje się na wielkie okazje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zajmuje to sporo czasu, ale polecam spróbować :)

      Usuń
  6. I hope your English is better then my Polish :). I noticed a lot of people visiting my blog yesterday from your blog and decided to take a look. Your card is gorgeous, I love the color combination and Tilda looks so pretty in 3D. You did an amazing job!!

    Hugs,
    Mariska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Mariska! I wrote that you are my master in this technique, your works are absolutely stunning and gorgeous. I want to be better at this and seeing your works really helps me with that. Thank you very much!

      P.S. This blog brings together Magnolia lovers from Poland, and we invite you to visit us whenever you like :)

      Usuń
  7. Podziwiam ! fajnie jest zobaczyć nowa technikę - dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czuje sie zainspirowana, sprobuje tez zrobic obrazek taka technika, Tobie wyszlo swietnie. Dzieki wielkie za podrzucenie pomyslu!

    OdpowiedzUsuń